В ПЛЕВЕН ЗАПОЧНА ОБСЪЖДАНЕТО НА 5 ДЪРЖАВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ СТАНДАРТА

Начало » Последни публикации

15.03.2016

Реформата е дълбока, не става дума само за промени в средното образование, а за реформа в целия образователен процес – от детската градина до завършването на университета. Законът за предучилищното и училищното образование  ни поставя много нови изисквания и предизвикателства и заедно трябва да намерим най-добрия начин да ги приложим в практиката за кратко време.

Това каза заместник-министърът на образованието и науката Диян Стаматов при откриването на първото от серията обсъждания на 5-те нови държавни образователни стандарта, което се състоя в Плевен днес.  В дискусията взеха участие директори на училища и детски градини и представители на регионалните инспекторати по образование от Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч.

Експерти от МОН представиха проектите на държавни образователни стандарти за предучилищното образование, за институциите, за инспектирането на детските градини и училищата, за информацията и документите и за статута на професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.

Целта на обсъжданията, които се провеждат в 6 областни града, е с проектите да се запознаят колкото е възможно повече директори и преподаватели от средните училища, за да се чуят и техните мнения и предложения. Само ако сме взели под внимание вашите бележки, ще сме сигурни, че сме изработили добри и приложими поднормативни документи, каза зам.-министър Стаматов. Той обясни, че новият закон дава голяма свобода на учителя да взема решения какво и как да преподава, така че материалът да е разбираем и достъпен, че отпадат много трудни за учениците понятия и теми, и че часовете за нов материал са по-малко в сравнение с тези за затвърждаване на знанията и за упражнения. Ние искаме щастливи, мотивирани и уверени в себе си деца, каза Стаматов при представянето на стандарта за образованието в детските градини. Той подчерта и очакването в прилагането на новия закон да се включат активно родителите, обществените съвети и т.н.

При зададените въпроси най-голям бе интересът към формата и оценяването на предстоящите държавни зрелостни изпити. Зам.-министърът съобщи, че до края на седмицата ще е ясно дали задължителният изпит по български език и литература ще е разделен на модули, или ще се обмисля по-сериозна техническа обезпеченост при  провеждането на матурите, за да се прекрати лошата практика с преписването и подсказването.

В Плевен зам.-министър Деян Стаматов посети и три училища – СОУ „Иван Вазов“, Гимназията с преподаване на чужди езици и Математическата гимназия „Гео Милев“. Директорите на елитните плевенски училища споделиха трудностите си за привличане и задържане в професията на млади учители.

Утре обсъжданията продължават във Велико Търново, където ще се включат учители, директори и експерти от регионалните инспекторти по образованието от областите Русе, Габрово, Търговище и Велико Търново.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“