МИНИСТЪР КУНЕВА: АКО ОТЛОЖИМ РЕФОРМАТА, ОТЛАГАМЕ БЪДЕЩЕТО НА ДЕЦАТА

Начало » Последни публикации

06.04.2016

Ако се отложи Законът за предучилищно и училищно образование сега, това означава, че отлагаме дългоочакваната образователна реформа, в крайна сметка  отлагаме бъдещето на децата. Това заяви в парламента вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева в отговор на въпрос на Михаил Миков за политиката по отношение на средното образование през 2016-2017 г. и внесеното от БСП предложение действието на новия закон да бъде отложено с една година.

Министър Кунева обясни, че следващата учебна година ще започне със старите учебници. Натрупаното забавяне прави невъзможно провеждането на процедурите по съставянето, оценяването, отпечатването и разпространението на новите учебници за I и V клас  до 15 септември, обясни тя.

Два са критичните учебника – букварът за първи клас и историята за пети клас, за всички останали предмети ще се ползват и сега действащите учебници. Направихме фокус групи с учители и ученици, както и експертни анализи, разговаряхме със стотици учители. Изводът от тези мерки е да направим приложения към учебниците. Те ще се ползват до ноември 2016 г., когато издателите обещаха да са готови учебниците. В първите две седмици на срока се прави преговор, за времето до новите учебници ще има предвидени материали, обясни министърът. Тя добави, че учителите ще се справят с необходимата подкрепа на министерството. Заделени са средства и хора, които ще правят обучения, ще работим цяло лято, заяви още вицепремиерът Кунева.

Макар в новата учебна програма да има нововъведения по отношение на изучаването на реда на буквите, Кунева посочи, че буквите в крайна сметка са едни и същи. Нека да не забравяме, че букварът се ползва само през първия срок докато се учат сричките, а през втория срок първокласниците вече използват читанката. Гарантирам, че в края на I клас децата ще могат да четат, каза министър Кунева.  

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“