ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ТАНЯ МИХАЙЛОВА: УЧИТЕЛЯТ ТРЯБВА ДА ПРОВОКИРА УЧЕНИЦИТЕ СИ ДА МИСЛЯТ И ТВОРЯТ, А НЕ ДА УЧАТ НАИЗУСТ

Начало » Последни публикации

05.11.2019

„С навлизането на технологиите в класната стая, професионалното образование и практическото обучение ще се променя все повече. Интересът към него ще се повиши, а нагласата на обществото към него ще стане положителна“.

Това каза заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова по време на среща с учители от професионалната гимназия по строителство и геодезия „Арх. Георги Козаров“ в Сливен. „Доверявайте се на учениците си, провокирайте ги да показват всичко, което знаят. Поощрявайте ги да са креативни, да работят по творчески задачи, да мислят, а не да учат наизуст“, каза заместник-министърът.

Тя допълни, че Министерството на образованието и науката е ангажирало работна група от учители, с които работи за очертаване на най-добрите подходи и методи за преподаване в клас и правилното прилагане на т.нар. „компетентностен подход“.

По думите й заниманията в клас трябва да са целенасочени с оглед на бъдещата реализация на учениците. Заместник-министър Михайлова разгледа строителната работилница на гимназията, където учениците работят по различни интериорни решения и 3 D макети. Възпитаници на гимназията представиха проект за геодезическо заснемане на във връзка с реставрация на фабриката и вилата на Евлоги и Христо Георгиеви в Карлово.

Заместник-министър Михайлова присъства и на практическо обучение за ученици от 12 клас на ПГТО „Добри Желязков“ във фабрика на Е.Миролио ЕАД.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“