Конкурс за свободната длъжност „главен експерт“ в отдел „Изпълнение на бюджета“, дирекция „Финанси“ в Министерството на образованието и науката (публ. 07.05.2024 г.)

Дати за подаване на документите: 8 май 2024 - 17 май 2024

МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
гр. София, бул. „Княз Дондуков” № 2А

На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител и чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС) и Заповед № РД 09 – 1016./23.04.2024 г. на министъра на образованието и науката

ОБЯВЯВАМ КОНКУРС

за свободната длъжност „главен експерт“ в отдел „Изпълнение на бюджета“, дирекция „Финанси“ в Министерството на образованието и науката.
Брой работни места, за които се обявява конкурс – 1 работно място.

1. Изисквания за заемане на длъжността:
1.1. Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на конкурсната длъжност:

  • длъжностно ниво по Класификатора на длъжностите в администрацията (КДА) – 6;
  • наименование на длъжностното ниво по КДА – експертно ниво 2;
  • минимална образователно-квалификационна степен за длъжността „бакалавър“;
  • минимален професионален опит – 3 години професионален опит, придобит в областта на финансовото осигуряване на образованието и науката, или
  • минимален ранг – III младши.

1.2. Допълнителни изисквания, посочени в длъжностната характеристика:

  • професионална област – „Социални, стопански и правни науки“, професионално направление: „Икономика“; „Природни науки, математика и информатика“, професионални направления „Математика“ и „Информатика и компютърни науки“.

2. Начин на провеждане на конкурса:

  • решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
  • интервю.

3. Място и срок за подаване на документи:

Краен срок за подаване на документи, включително и на подадените по електронен път – до 17.30 часа на 17.05.2024 г. вкл.

Документите следва да бъдат представени в 10-дневен срок от публикуване на обявлението на електронен адрес [email protected] (подписани с електронен подпис от кандидата) или в сградата на Министерството на образованието и науката, Приемна, гр. София, бул. „Княз Дондуков“ 2А, всеки работен ден от 9.00 до 17.30 часа.

Телефон за контакт: 02/9 217 608.

4. Необходими документи за кандидатстване:

  • Заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДС);
  • Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност (чл. 17, ал. 3, т.1 от НПКПМДС). Ненужното в т. 1 от декларацията се зачертава;
  • Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
  • Копие на документ, който в цялост съответства на съдържанието на оригиналния документ, удостоверяващ продължителността и областта на професионалния опит: трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, документи за извършване на дейност в чужбина. Кандидатът може да предостави и копие на други допълнителни документи, удостоверяващи област, в която е придобит професионалния опит (в т.ч. длъжностна характеристика; граждански договор, придружен със справка за осигурителния доход за социално осигуряване, издадена от съответната компетентна институция.)
    Документи, удостоверяващи професионален опит на чужд език, следва да са преведени на български език, при спазване на изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа;
  • Други документи, които са свързани с изискванията за заемането на длъжността.

5. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците или други съобщения във връзка с конкурса – електронната страница на Министерството на образованието и науката www.mon.bg

6. Кратко описание на длъжността:

  1. Изпълнява задачи, свързани с реализирането на насоките на държавната политика в областта на управлението и разходването на финансовите средства в системата на училищното образование в съответствие със законовите и подзаконови нормативни актове в областта на образованието;
  2. Участва в изготвянето на предложения за решение на проблеми по въпроси, свързани с разходването на финансовите средства в системата на училищното образование;
  3. Дейността е свързана с координираща функция между МОН и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на образованието и науката;
  4. Държавният служител носи пряка отговорност във връзка с осъществяваната от него дейност.

7. Минимален размер на основната заплата, определен за длъжността – 2100 лв.
Основната месечна заплата се определя по нива и степени съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнагражденията, като се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификация и професионален опит.

8. Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник. При подаване на документите по електронен път заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
9. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. При подаване на документите по електронен път информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронната поща.
10. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Образци на заявление за участие в конкурса и на декларация може да се изтеглят от раздел „Конкурси“ на сайта на Административния регистър: https://iisda.government.bg/competitions.

Споделете

GoTop