МИНИСТЪР ГАЛИН ЦОКОВ: ДАННИТЕ ПОКАЗВАТ ПРЯКА ВРЪЗКА МЕЖДУ СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ И НИВАТА НА ДОХОДИ НА МЛАДИТЕ ХОРА

МИНИСТЪР ГАЛИН ЦОКОВ: ДАННИТЕ ПОКАЗВАТ ПРЯКА ВРЪЗКА МЕЖДУ СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ И НИВАТА НА ДОХОДИ НА МЛАДИТЕ ХОРА

Данните показват пряка връзка между степента на образование, авторитета на висшето учебно заведение и нивата на доходи на кадрите на пазара на труда. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на Младежки икономически форум „България в Еврозоната – перспективи и предизвикателства пред младите хора“.

Събитието се организира от студентския съвет на Университета за национално и световно стопанство, а в откриването му взе участие и ректорът на висшето училище проф. д-р Димитър Димитров.

“Преди дни представихме данните от годишния доклад на ОИСР в сферата на образованието, които показват, че все още изоставаме в някои параметри”, посочи министър Цоков. Той даде пример с дела на хората с висше образование. В България 30% от хората на възраст между 25 и 64 години имат висше образование, а в страните членки този дял е съществено по-висок. “С години в общественото пространство се говори, че имаме висок дял на висшистите, но данните показват, че това не е така. Тук е и и вашата роля като млади хора – да заразявате повече ваши връстници с опита ви и успехите, които постигате, за да тръгнат и те по стъпките ви”, обърна се професорът към студентите. Цитирани бяха и данни на ОИСР, които показват, че в България 25-34-годишните работници с бакалавърска степен (или еквивалентна) печелят 81% повече от тези без гимназиално образование, а тези с магистърска или докторска степен (или еквивалентна) получават със 139% повече.

“Днес се учи не професия за цял живот, а как да бъдем успешни на пазара на труда. Трябва да променим и образовнието ни по този начин и да формираме много повече меки умения в учениците и студентите, които да им помогнат да са успешни в променящия се свят”, подчерта Галин Цоков. Той допълни, че основна задача пред екипа му е да се промени и структурата на образованието, за да отговори на тези изисквания. “Заедно с това е важно и висшето образование да не изостава. Да имаме повече умни университети и внедрени дигитални решения насочени към развитие на компетентностите на младите хора”, каза още проф. Цоков.

В рамките на участието си в конференцията той посочи и някои от плюсовете за младите хора от влизането на България в Еврозоната и отговори на актуални въпроси на студентите. Министърът получи плакет за подкрепата и участието в младежкия икономически форум.

Споделете

GoTop