МИНИСТЪР ГАЛИН ЦОКОВ: ОБРАЗОВАНИЕТО ТРЯБВА ДА СЕ НАСОЧИ КЪМ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ВСЯКО ДЕТЕ

МИНИСТЪР ГАЛИН ЦОКОВ: ОБРАЗОВАНИЕТО ТРЯБВА ДА СЕ НАСОЧИ КЪМ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ВСЯКО ДЕТЕ

Образованието трябва да се персонализира и насочи към възможностите на всяко дете. В момента системата е насочена основно към средното ниво ученици. Децата, които са под и особено над средното ниво, имат дарби, които трябва да се развиват, затова е и много важно да работим за персонализиране на обучението съобразно нуждите на всеки ученик. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков в сутрешния блок на Нова телевизия. По думите му Дигиталната раница е един от инструментите, които дават възможност за подобно персонализиране на образованието.

„Входното ниво за 9 клас ще включва повече практически задачи. Така учениците ще могат да приложат функционално уменията, които са усвоили до 8. клас, както и да се видят пропуските. Това ще е и възможност за учителите да разработват и оценяват такъв тип задачи‘, обясни проф. Цоков.

Според него децата до 4-и клас се справят сравнително по-добре на външното оценяване, защото в началния етап в обучението има повече интегралност. „Класовете имат по двама учители, които работят в екип и учениците се справят по-лесно с интегрални задачи“, каза министърът. Затова и екипът на МОН инициира промени, които да засилят интегралното обучение и в следващите етапи на обучението. „С изграждането на STEM центрове учителите по различни дисциплини също ще могат да преподават съвместно – биология, физика, химия. Това ще направи обучението по-интегрално и практично“, подчерта Галин Цоков.

Цялото интервю можете да гледате ТУК

Споделете

GoTop