МИНИСТЪР КЛИСАРОВА: НЕ БИВА ДА СЕ ДОПУСКА НУЛЕВА АКАДЕМИЧНА ГОДИНА И ПРОВАЛ НА КАНДИДАТСТУДЕНТСКАТА КАМПАНИЯ

„Не бива да се стига до провал на академичната учебна година и на кандидатстудентските изпити”. Това заяви министърът на образованието и науката Анелия Клисарова пред журналисти при посещението си в 119. СОУ „Академик Михаил Арнаудов”. Според нея Академичният съвет на Софийския университет трябва да се събере и да реши как да се преодолее риска от нулева година и да се осигури нормално протичане на кандидатстудентската кампания.

Според министър Клисарова студентите, окупирали ректората на СУ, трябва да преосмислят решенията и действията си. „Нека изразяват гражданската си позиция, но да не пречат на учебния процес, тъй като университетът не е място за политика, а за обучение”, каза проф. Клисарова. Тя изрази учудването си защо протестиращите студенти не питат за бюджета за 2014 г. – колко ще е за висшите училища и как ще бъдат финансирани те, дали ще се стимулира науката и образованието, както и за връзката му с бизнеса и изрази надеждата си, че към Стратегията за висше образование, която ще бъде представена на 21 ноември, интерес ще проявят всички студенти.

Министър Клисарова разгледа модерно оборудваните кабинети по физика, география и биология, и участва в открит урок на тема „Експериментална химия“. В кабинета по физика тя наблюдава демонстрационния урок за магнитно поле и похвали училищното ръководство за осигуряване на най-съвременна обучителната техника, с която боравят децата. „Трайни и нетрайни микроскопски препарати” бе темата на часа по биология, а интерактивната игра „Континент Африка” пък се провеждаше в часа по география по време на посещението на министър Клисарова.

В кабинета по химия тя наблюдава и участва в урока по експериментална химия. Чрез провеждане на различни експерименти учениците демонстрираха познанията си в областта на окислително-редукционни процеси в неживата природа и в живите организми, за киселините, основите, солите и рН, както и за химични процеси, свързани с енергетични промени.

Изключително удовлетворена съм от подготовката на учениците. Те имат познания за научно–изследователския подход и за етапите, през които той се реализира; разбират, че материята не е отвлечена и те до голяма степен използват научния подход и провеждат експерименти ежедневно. Темата, по която работиха днес, ще им помогне да допуснат по-малко грешки във всекидневния живот, е важен краен резултат. А някои от учениците споделиха, че мечтаят да продължат образованието си в областта на природните науки, други да станат зъболекари, трети да станат лекари. Това е чудесно, каза проф. Клисарова след края на открития урок. Тя поздрави директора Диян Стаматов и учителския колектив за творческата атмосфера в училището и за умението им да създадат у децата интерес към науката и образованието.

На открития урок присъстваха академик Евгени Головински, Ваня Кастрва – началник на РИО – София-град, представители на Министерството на образованието и науката, на училищното настоятелство. Урокът бе част от честването на 120-годишнината от излизането на първия брой на списание „Природа” – най-старото научнопопулярно издание в България.

Споделете

GoTop