МИНИСТЪР КЛИСАРОВА СЕ ВКЛЮЧИ В ДИСКУСИЯ ОТ ПОРЕДИЦАТА „УРОЦИ ПО ЛИДЕРСТВО“ НА ФОНДАЦИЯ „ЗАЕДНО В ЧАС“

МИНИСТЪР КЛИСАРОВА СЕ ВКЛЮЧИ В ДИСКУСИЯ ОТ ПОРЕДИЦАТА „УРОЦИ ПО ЛИДЕРСТВО“ НА ФОНДАЦИЯ „ЗАЕДНО В ЧАС“

„В Стратегията за развитие на педагогическите кадри предлагаме професията учител да стане регулирана професия“, заяви министърът на образованието и науката проф. Анелия Клисарова на среща-дискусия, организирана от Фондация „Заедно в час“. Тя обясни, че най-важните професии са регулираните и учителската задължително трябва да е сред тях.

Пред студенти, които участваха в срещата „Уроци по лидерство“ на Фондация „Заедно в час“, министър Клисарова благодари на организаторите за програмата им, която мотивира младите хора да бъдат в училище и да покажат, че качествено образование може да има във всяко населено място.

„Изключително важно е да осигурим на нашите деца равен достъп до качествено образование и вие сте част от тази система, вие сте пионерите в тази система“ , каза министърът .

Пред младите хора тя обясни, че в проекта на Стратегията за развитие на педагогическите кадри се предлага да се въведе длъжност стажант-учител, което означава в трети или в четвърти курс, в зависимост от учебните планове и програми, студентите, които са кандидати за учители, да имат задължителна практика в училище. Учителите с по-голяма практика също изразяват готовност да споделят опит, а стажовете ще дадат умения, които може да се усвоят само в практиката, коментира проф. Клисарова.

„Работим тези стажове да бъдат платени, защото това е важно за мотивацията и за престижа на учителите“ , каза министърът. И добави: „Тази година от 1 юли е сигурно, че ще бъдат повишени началните заплати за младите учители“ .

В хода на разговора бяха засегнати въпроси, свързани с училищната документация, за връзката между училището и родителите, за качеството на учебниците, за електронни учебници и др.

Евгения Пеева, председател на Фондация „Заедно в час“, сподели опита на организацията, която е мотивирала над 100 младежи да се включат в програмата за млади учители. Самите те пък поставиха въпроси реално свързани с работата им с учениците.

Споделете

GoTop