МИНИСТЪР КУНЕВА: ЧАКА НИ МНОГО РАБОТА С ДЕЦАТА, КОИТО ИМАТ НУЖДА ОТ ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА

МИНИСТЪР КУНЕВА: ЧАКА НИ МНОГО РАБОТА С ДЕЦАТА, КОИТО ИМАТ НУЖДА ОТ ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА

„Образованието не е да съобщиш двойките и шестиците, а да се направи нужното тези слаби резултати да стават още по-малко, децата да имат още един шанс и да го няма разделението по регионите. Трябва да си дадем сметка, че там, където има ромски малцинства, успехът е в пъти по-лош. Това е голям проблем за българите като нация и за нашата икономика“. Това коментира Meглена Кунева, вицепремиер и министър на образованието в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Тенденцията тази година за повече ниски оценки по български език и литература на матурата за 12 клас е очевидна и трябва да се адресира, подчерта просветният министър. По думите й това, което я притеснява, е тенденцията и за увеличаващите се слаби оценки по математика в 7. клас.

„Ние имаме два пъти повече пълни шестици – тоест високият диапазон от оценки са се увеличили и са се увеличили двойките по математика, което означава, че тази средна класа, както в икономиката, така и в нашия обществен живот е под огромен въпрос, тя липсва. Няма го това стабилно средно ниво, което да даде възможност на децата следващите години да направят по-добри и по-добри резултати. Там трябва да насочим усилията си“, посочи още тя.

Тя потвърди, че тази година учениците са били пазени малко по-строго, но иска да даде сигнал, че няма играта да се играе нечестно и няма да се позволи хора, които са си скъсали гърба от учене цяла година, за да могат да получат добра оценка, да ги заобиколи някой, който си е сложил слушалка в ухото или е с екран пред себе си.

„Че тази година наистина затворихме пробойните и нямаше изтичане на информация и по-точно направихме всичко възможно, тя да не достигне класните стаи след 8 часа, това е факт. Вероятно това е причината за част от нерешените тестове, особено по български език и литература. Бяха напълно постижими да бъдат направени без особено напрежение и без стрес от децата. Когато обаче половината от времето очакваш, че можеш да разчиташ на преписване, тогава не се представяш добре. Нито учиш достатъчно, нито психологически можеш да се мобилизираш достатъчно да решиш теста и да изкараш оценката, която заслужаваш“, поясни още министърът на образованието.

„100% направихме усилие, за да не влезе информация в класната стая“, подчерта тя.

„Изкуство е създаването на един изпитен формат“ – така министър Кунева коментира дали ще бъде променен изпитният формат. По думите й целта е да покажем най-доброто от децата, да ги стимулираме и учениците да видят радост, че ще отидат и ще спечелят едно състезание.

„Губим средното добро ниво и ясно трябва да се каже, че усилията на правителството оттук нататък трябва да бъде насочено към ранното напускане на децата от училище и ни чака много, много работа с тези, които могат или искат по-малко“, коментира вицепремиерът Кунева. По думите й това означава, че трябва да се работи върху мотивацията и всяко дете да има допълнителна подкрепа.

„За подкрепата на система отговаряме ние. Заради това по новия закон, който влиза в сила от 1 август и ние ще направим всичко възможно там, където детето се затруднява да има специална подкрепа. Това са индивидуални занимания, предвидени в учебната програма. Това е да се направи и така, за да не се пропуска материала и да има повече часове за упражнение, което също е съобразено с новата програма“, заяви просветният министър. Тя добави, че няма да има нови учебници на всяка цена. Те трябва да бъдат качествени, избрани от учителите. „Преподавателите няма да срещнат затруднение с букварите“ – по тях се учи до февруари, а след това е читанката, каза още министър Кунева.

Споделете

GoTop