МИНИСТЪР ТОДОР ТАНЕВ: ХАРТИЕНИТЕ УЧЕБНИЦИ НЯМА ДА ИЗЛЯЗАТ ОТ УПОТРЕБА, ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ЕЛЕКТРОННИТЕ Е СПОМАГАТЕЛНО

МИНИСТЪР ТОДОР ТАНЕВ: ХАРТИЕНИТЕ УЧЕБНИЦИ НЯМА ДА ИЗЛЯЗАТ ОТ УПОТРЕБА, ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ЕЛЕКТРОННИТЕ Е СПОМАГАТЕЛНО

„Не съм „против“, а съм „за“ хартиените учебници. Те никога няма да излязат от употреба. Там, където се използват електронни, то е спомагателно. Важно е детето да може да държи книжка“, заяви в експозето си министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев в началото на Национална конференция на тема „Индикатори за измерване и инструменти за повишаване качеството на средното образование в България“.

Форумът, организиран от Синдиката на българските учители, се проведе в конферентна зала на столичен хотел с участието на министъра на образованието и науката проф. Тодор Танев, заместник-министъра на образованието и науката г-жа Ваня Кастрева, директори на дирекции и експерти от МОН, университетски преподаватели, образователни експерти, директори на училища и учители.

„Опитвам се да бъда с учителите и да ги подкрепям колкото може“, каза министър Танев, като добави, че самият той е учител. Проф. Танев изтъкна важността на професионалното образование като подчерта, че всички видове образование са важни.

„Индикаторите за мен, като завършил социолог, са както е шестият сърдечен тон за завършилите медицина – някой ми даде тон на сърцето. Поздравявам Ви г-жо Такева! Да имаше по света повече хора като Вас в образованието, Вие сте архитект в образованието повече от две десетилетия. Аз съм от големите поклонници на това, което правите“, заяви министър Танев.

По отношение на обсъждане на проекти на нормативни документи, свързани с учебни планове и учебно съдържание, които бяха обект на информационно-разяснителна кампания, министърът изрази благодарност към всички, които са работили по стандартите. „Отказвам този екип на Министерството да бъде натоварен с нещо, което тлее. Знаем, че всяка промяна, всяка нова философия тревожи тези, които не желаят да има промяна“, коментира проф. Танев и добави, че екипът на МОН е много успешен, като са осигурени допълнително 1 300 000 милиона лева по новата Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“. Имаме и европейски механизъм за изследване финансирането на науката в България – получихме легитимност към легални действия за спиране на безобразията във Фонд „Научни изследвания“.

Министърът пожела успех на конференцията.

„Позволете ми да благодаря на министъра на образованието и науката проф. Танев, че дойде да уважи тази конференция“, каза при откриването на форума г-жа Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители. Тя коментира типичните индикатори за българската образователна система и как те трябва да бъдат обективно измерени, включително и чрез философията на икономическия поглед.

„Г-н Министър, Вие имате историческия шанс да направите качествени промени в българското образование. Законът за предучилищното и училищното образование Ви даде шанс да промените учебното съдържание, да промените изискването на това учебно съдържание в книжния формат и по-нататък в електронния формат“, обърна се г-жа Такева към своя гост и добави: „Г-н Министър, постъпихте много професионално и политически отговорно, като задържате разработените учебни стандарти, за да се уверите още веднъж в тяхното качествено разработване.“ По-нататък г-жа Такева в експозето си сподели виждане, че създаването на държавен стандарт, особено за качествено образование, стои в основата на разработването на всички останали държавни стандарти, свързани със Закона за предучилищно и училищно образование. Най-важният стандарт е стандартът за качествено образование.

Участниците във форума бяха поздравени и от г-жа Снежана Дукова, народен представител – член на Комисията по образование и наука в 43-о Народно събрание.

Програмата на конференцията съдържаше доклад на тема „Индикаторна рамка и подходи за оценка на качеството на образованието“ от доц. д-р Евгения Пенкова и доц. д-р Александър Вълков от УНСС. Преподавателите в Софийския университет „Св. Кл. Охридски“ изнесоха докладите: „Индикатори за измерване и инструменти за повишаване качеството на средното образование в България – философия и предизвикателства“ на проф. д-р Татяна Дронзина и „Мониторинг на компетентността на учителя за работа в мултикултурна среда“ от проф. д-р Пламен Макариев.

Споделете

GoTop