МИНИСТЪР ТОДОР ТАНЕВ: ОБРАЗОВАТЕЛНАТА РЕФОРМА МОЖЕ ДА БЪДЕ САМО ЦЯЛОСТНА

МИНИСТЪР ТОДОР ТАНЕВ: ОБРАЗОВАТЕЛНАТА РЕФОРМА МОЖЕ ДА БЪДЕ САМО ЦЯЛОСТНА

Реформите в образованието целят да създадат система, която не продуцира самоцелно завършващи, а се грижи те да получат подходящи знания и умения с цел да навлязат успешно на пазара на труда и да произвеждат иновативни продукти. Образователната реформа може и трябва да бъде само цялостна. Това посочи министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев на заседанието на Съвета по образование и наука към държавния глава, който заседава днес на тема „Качество на образованието и пазар на труда“ .

Образователният министър заяви удовлетворението си от широката подкрепа от страна на представители на правителството, на Народното събрание, на синдикатите и работодателите, на браншовите организации в образователния сектор и на неправителствени организации, които участваха в заседанието, както и от страна на европейските партньори, и подчерта, че чрез нея се гарантира успешното извършване на реформите. Проф.Танев добави, че основополагащо за тяхното прилагане ще бъде въвеждането на четиристепенна система в българското образование, включваща предучилищното и училищното образование, интегралните професионални колежи, висшите училища, центровете за върхови постижения и клъстери. По този начин ще се осъществи и за първи път решаващото свързване на трите основни звена „образование – бизнес – обществен живот“, подчерта министърът. Той изрази и личното си убеждение, че осъществяването на реформите се постига не с малки стъпки, а напротив – с големи крачки напред, като същевременно това не прави революция, а максимално положителни промени. Министър Танев поясни, че в началото на ХХІ-ви век се търси изграждането чрез образователната система на „просветени професионалисти“, които са достатъчно гъвкави и мотивирани да се развиват самостоятелно, съобразно изискванията и потребностите на обществения и икономическия живот.

Според проф.Танев предлаганите реформи ще позволят младите хора да участват в изследванията, за да произвеждат иновативни крайни продукти, като в тази насока бъдат подпомогнати в равна степен от учителското съсловие, от МОН и бизнеса.

Предложенията на проф.Танев срещнаха подкрепата на останалите участници, които се изказаха по време на Съвета.

Споделете

GoTop