МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: НАЙ-ГОЛЯМ ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАСТЕЖ ИМА В ИНДУСТРИИТЕ, СВЪРЗАНИ С ТЕХНИКАТА И ТЕХНОЛОГИИТЕ

МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: НАЙ-ГОЛЯМ ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАСТЕЖ ИМА В ИНДУСТРИИТЕ, СВЪРЗАНИ С ТЕХНИКАТА И ТЕХНОЛОГИИТЕ

Ще стимулираме обучението по математика и природни науки, трябва да инвестираме в модерна среда в училище. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев при откриването на технологични кабинети по природни науки в столичните училища „Елисавета Багряна“ и „Уилям Гладстон“ с подкрепата на фондация „Америка за България“.

Вълчев отбеляза, че заради недостига на кадри в машиностроенето, мехатрониката и технологиите държавата ще стимулира децата още в най-ранна възраст да се обучават в тези области.

По думите му най-голяма добавена стойност създават индустриите, свързани с техниката и технологиите. Там е най-големият потенциал да генерираме растеж, каза министърът.

Съвременният корпус за природни науки „Еврика“ включва шест високотехнологични кабинети в 51 СУ „Елисавета Багряна“, които са оборудвани със смарт екрани, плазми, модулни чинове, а в лабораториите има ново поколение микроскопи и апаратура.

В 18 СУ „Уилям Гладстон“ министър Вълчев разгледа Центъра по природо-математически науки, който включва експериментални и дигитални лаборатории, оборудвани в 4 зали по различните природни направления – „Математика и програмиране“, „Биология“, „Химия и опазване на околната среда“ и „Физика и роботика“.

Министър Вълчев поздрави директорите на двете училища Величка Стойчева и Асен Александров за това, че не само внедряват иновативни методи на обучение, но и участват в политиките, които провежда МОН.

„Приветствам Ви за добрия пример – имаме нужда от тези иновативни и индивидуални решения. В това са силни училищата заедно с техните партньори“, каза министър Вълчев.

Споделете

GoTop