МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ПРИВЛИЧА ВСЕ ПОВЕЧЕ УЧЕНИЦИ

МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ПРИВЛИЧА ВСЕ ПОВЕЧЕ УЧЕНИЦИ

„План-приемът за следващата учебна година предвижда близо 60 процента от паралелките да са професионални. По този начин ще се постигнат стойностите от преди 30 години“. Това съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с представители на образователната общност и на едни от най-големите фирми в преработвателната сфера у нас при посещението си в общините на Средногорието. Той заяви, че професионалното образование трябва да осигури в следващите десет години достатъчно кадри за технологичните отрасли в сферите на електрониката и мехатрониката, добивната индустрия и други. Затова МОН ще продължи да създава всички условия за финансиране на обучение по професии с очакван недостиг на пазара на труда.

Министър Вълчев посочи, че включването в дуална форма на обучение в Средногорието гарантира възможности за професионална реализация и видимо се разраства през последните години. Предприятията за поредна година са заявили желание за обучение на ученици от три специфични за региона специалности. Това са „Машини и съоръжения за заваряване“, „Машини и системи с цифрово-програмно управление“ и „Електрообзавеждане на производството“.

Министър Вълчев се срещна в Златица с учители от Аграрно-техническата професионална гимназия, а в Пирдоп – с учителските колективи на Професионалната гимназия по механо-електротехника, СУ „Сава Савов“ и Професионалната гимназия по туризъм и хранителни технологии „Никола Димов“. В разговорите си министърът подчерта, че МОН ще продължи за изпълнява поетия от правителството ангажимент за повишаване доходите на учителите, както и за намаляване на административната тежест.

По-късно министър Вълчев разговаря и с учителите от СУ „Любен Каравелов в град Копривщица. Училището поставя акцент върху иновациите, особено в работата с роботи и компютърно моделиране. Министърът се срещна и с учителите от основните училища в селата Антон, Чавдар и Мирково. С тях бяха обсъдени възможностите за привличане и обхващане на учениците в образователната система, както и за използване на иновативни подходи в тази посока. В разговорите бяха споделени положителни практики.

Споделете

GoTop