НАД 4000 УЧЕБНИ ЧАСА СА ПРОВЕДЕНИ В МУЗЕИ В СТРАНАТА

НАД 4000 УЧЕБНИ ЧАСА СА ПРОВЕДЕНИ В МУЗЕИ В СТРАНАТА

Над 4000 училищни занимания са били проведени в 107 музея в страната през изминалата година. Учителите и музейните педагози са преподали 1050 теми от учебния материал за различни класове, сочат данни от Регистъра на музеите.

„Културни институции са различното лице на знанието и ние трябва да го показваме на децата и учениците“, заяви заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова на публичното представяне на най-добрия урок в музей за предходната учебна година. Той беше отличен в първия конкурс на МОН за музейно образование и се проведе в Етнографския музей в Пловдив с деца от втори клас на ОУ „Екзарх Антим I“ в града.

Заместник-министър Михайлова подчерта, че МОН разширява възможностите културните институции да стават образователна среда. Освен в музеи, часове вече могат да се провеждат в театри и галерии. Очаква се Министерството на образованието и науката и Министерството на културата да подпишат споразумение, което ще позволи на учителите да преподават и в библиотеки.

Заместник-министърът на културата Амелия Гешева каза, че се надява децата да припознаят и библиотеките като място, където могат да придобият нови знания и умения. Заедно със заместник-министър Михайлова тя се включи в урока по Околен свят, в който децата учиха за бита и занаятите по време на българското възраждане.

Учениците бяха разделени на два отбора и се състезаваха кой ще опише по-подробно картината на Иван Мърквичка „Пловдивски пазар“. След това заедно със заместник-министрите рисуваха върху глинени съдове, тъкаха на малки станове и месиха хляб. Учителката им Нина Караиванова обясни, че децата лесно възприемат чрез преживяване.

По думите й е важно още от начален етап да опитват сами да оценяват усилията си и да търсят допълнителна информация. Тя получи наградата на МОН „Константин Величков“ за използването на музеите като образователна среда и за урока си по Околен свят в Етнографския музей.

Споделете

GoTop