РЕКЛАМЕН БЛОК В УЧИЛИЩНА ТЕЛЕВИЗИЯ: „БЪДИ В ЧАС С „ТВОЯТ ЧАС!”

РЕКЛАМЕН БЛОК В УЧИЛИЩНА ТЕЛЕВИЗИЯ: „БЪДИ В ЧАС С „ТВОЯТ ЧАС!”

„Бъди в час с „Твоят час!”. За това призоваха деца в рекламен блок на училищния тв канал в пловдивското ОУ „Панайот Волов” по време на финалната проява, в която учениците от втори до седми клас демонстрираха наученото и сътвореното по проект „Твоят час”. В училището действат 24 групи по проекта, финансиран по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. В модерната театрална зала на училището се представиха шестокласниците от клубовете „Знам и мога” и „В света на музиката”. Сцената се превърна в телевизионно студио с водещите на сутрешен блок Яна и Гошо. Те разполагаха с предварително подготвен сценарий и видеоматериал, който бе излъчен на мултимедийния екран. Репортерите бяха направили интервюта с родители на учениците от клуба, в които те признават колко се радват децата им да участват в занимания по интереси, вместо да скучаят у дома. За монтажа и музикалното оформление на видеоматериалите се бяха погрижили ръководителите на клубовете Еленко Гешев и Марияна Ангелова. На финала публиката чу и прогнозата за времето през ваканцията: „Щастливо и безгрижно, подходящо за игри и екскурзии. Атмосферното налягане ще остане без промяна, за разлика от кръвното на родителите, което ще е високо до 15 септември”. След призива „Бъди в час с „Твоят час!” в рекламния блок започна музикално-танцовия спектакъл „Легенда за рома”. 254 деца са обхванати в клубовете по проекта, като 17 от групите са за попълване на дефицитите на учениците с обучителни затруднения. Сто процента от децата са от Шекер махала, на чиято територия се намира ОУ „Панайот Волов”. Затова има повече занимания, свързани с овладяване на български език, натрупване на лексикален запас, развиване на умения за четене. Влакче на приказките разходи второкласниците из чудния свят на българските класики. Целта е да се научат да разбират съдържанието и да могат да формират правилно изречения, обясняват преподавателите. Четвъртокласниците пък четоха по роли „Пипи Дългото чорапче”. Занимателни игри и театър на маса с изработени от децата хартиени герои са други от начините за формиране на интерес към четенето и книгите. Етюд от „Златната рибка” и откъс от „Рапунцел” с кукли впечатлиха родителите, дошли да видят какво са научили децата им през годината. Нито едно от децата, записано в клубовете “Машина на времето”, “Да опознаем България” и “Опознай родния град”, до включването в проекта не е посещавало каквато и да е културно-историческа забележителност. Снимки и мултимедийни презентации разказаха за разходките им в Стария Пловдив, Асеновград, посещенията в Историческия, Археологическия и Природонаучния музей в града под тепетата и на Палеонтологичния в Станимака. Преподавателите признаха, че в началото учениците не са имали никакви навици, но вече могат да се похвалят с формирани умения и култура на поведение. Опит да отгатват европейските столици и национални флагове направиха третокласниците от клуб “Уча български език, опознавайки Европа”. През годината те научили кои са страните членки на ЕС и любопитни факти за тях. С традициите и обичаите на различните държави пък се запознали петокласниците в клуб “Междукултурни диалози”. На открития урок по забавна математика първолаци доказаха, че могат да събират и изваждат до 20, за което им помагаха анимациите на мултимедийния екран. Родителите се включиха в уъркшоп на преподавателя Адриан Кононец, който ръководи клуб по приложни техники.

Споделете

GoTop