УЧЕНИЦИТЕ ТРЯБВА ДА ЗНАЯТ ИСТИНАТА ЗА РЕЖИМА СЛЕД СЕПТЕМВРИ 1944 Г., ЗАЯВИ МИНИСТЪР КУНЕВА

УЧЕНИЦИТЕ ТРЯБВА ДА ЗНАЯТ ИСТИНАТА ЗА РЕЖИМА СЛЕД СЕПТЕМВРИ 1944 Г., ЗАЯВИ МИНИСТЪР КУНЕВА

Учениците трябва да знаят за лагерите в Белене и Куциян, в които са изпращани невинни хора, заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева в отговор на въпрос на народните представители от ПГ на БСП – Лява България Марияна Бояджиева и Таско Ерменков относно инициатива „Запознай младите с комунизма“.

Вие споделяте възгледа, че учениците трябва да са запознати с престъпленията на тоталитарните режими, за да не позволят подобни да се случват отново. Смятам, че това важи за всички тоталитарни режими – националсоциалистически, фашистки или комунистически, заяви тя и допълни, че това е логиката на тяхното изучаване в средното образование в България.

Конкретната инициатива „Запознай младите с комунизма“, по думите на Кунева, е изцяло в духа на новите интерактивни методи на преподаване и отразява философията, включително и на новия Закон за предучилищното и училищното образование за повече свобода както на учителите, така и на учениците.

Кунева сподели виждане, че придобиването на умения за подготвяне и изнасяне на презентация и говоренето пред публика са изключително необходими компетентности за учениците за XXI век. Тези умения са разписани в учебните програми, които се подготвят от екипа на Министерството на образованието и науката.

На проведен на 30 март 2016 г. по инициатива на ученици и родители открит урок по история и цивилизация ученичка е изнесла презентация за престъпленията на тоталитарния режим и е бил прожектиран филм, в който се разказва и за трудовите лагери Белене и Куциян. Заместник-министър Стаматов е бил поканен от ученици от 22 СОУ „Георги С. Раковски“ да присъства на открития урок.Колкото до конкретния ви въпрос дали се предвижда участие на Политическия кабинет на МОН в инициативите на „Запознай младите с комунизма“ по каквито и да е теми, моят отговор е „Засега не“, отбеляза вицепремиерът

Що се отнася до теми като „Индустриалното и социално развитие на България през периода 1944-1989 г.“ и „Развитие на атомната енергетика“ министър Кунева увери депутатите, че в учебното съдържание по история и цивилизация периодът 1944-1989 г. е отразен както в седми, така и в десети клас и засяга посочените теми.

В отговор на въпрос от народните представители Валери Жаблянов и Стоян Мирчев от ПГ БСП – Лява България относно „Опитите за политизиране на българското образование“ министър Кунева се позова на новия Закон за предучилищното и училищното образование, в който е посочено: „В системата на предучилищното и училищното образование не се допуска налагането на идеологически и/или религиозни доктрини“. Тя добави, че това съвсем не означава да лишаваме учениците от необходимата им политическа и правна грамотност. По думите й Европейската референтна рамка за ключовите компетентности обезпечава индивидите за пълноценно участие в гражданския живот на основата на познанията за обществените и политическите концепции и структури. Идеята на провежданата от МОН образователна политика е училището да подготвя децата за активно и отговорно гражданско участие в обществените процеси.

Споделете

GoTop