ЗАМ.-МИНИСТЪР СТАМАТОВ: ТРЯБВА ДА ПРОМЕНИМ ОБЩЕСТВЕНИТЕ НАГЛАСИ КЪМ ДЕЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ

ЗАМ.-МИНИСТЪР СТАМАТОВ: ТРЯБВА ДА ПРОМЕНИМ ОБЩЕСТВЕНИТЕ НАГЛАСИ КЪМ ДЕЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ

Министерството на образованието полага огромни усилия да промени обществените нагласи към децата с увреждания и необходимостта от интеграцията им в системата на образованието.

Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Диян Стаматов при посещение в училището за деца с нарушено зрение „Луи Брайл“ в София. Той обясни, че в новия Закон за предучилищното и училищното образование се предвижда допълнителна подкрепа за тези ученици. „Обществото трудно приема необходимостта от интегрирано образование за децата с увреждания в общообразователните училища. Въпреки това подкрепа за тях ще бъде осигурена“, каза зам.-министърът.

Той допълни, че екипът на МОН е разработил проект на наредба за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация учител, която е качена за обществено обсъждане. В нея се предвижда студентите в педагогическите специалности да имат повече часове за практическа подготовка за работа с деца с увреждания. Допълнително ще минават и задължителен курс на обучение за работа с деца със специални образователни потребности, обясни още Стаматов.

По време на посещението си зам.-министърът направи обиколка на специализираните кабинети за полезни умения и ориентиране и мобилност, както и на сензорната стая и стаята за игра. От училището демонстрираха печатане на учебници на брайлова азбука от закупените от МОН брайлови принтери.

Зам.-министър Стаматов се срещна със зам.-министъра на труда и социалната политика Деница Сачева и с представители на училището за незрящи „Пъркинс“ в Бостън, САЩ. Заедно с министерството американското учебно заведение подпомага активно оборудването на специализирани кабинети в двете училища за деца със сензорни проблеми във Варна и в София.

Споделете

GoTop