HydRU

БЪЛГАРСКИ СТУДЕНТСКИ ОТБОР ЩЕ УЧАСТВА В НАДПРЕВАРА ЗА ЕНЕРГИЙНО ЕФЕКТИВНИ АВТОМОБИЛИ

Студентският отбор на Русенския университет е разработил собствен прототип на енергийно ефективен автомобил, задвижван с водород. Качествата на автомобил HydRU (името е образувано от първите букви на горивото на автомобила Hydrogen и Ruse University) ще бъдат изпитани чрез участие в квалификационния кръг състезанието за подобен тип прототипи Шел еко маратон в периода 21-25 септември 2017 година в Истанбул, Турция. Участието е инициатива на студентите, която получи подкрепа от преподавателите и ръководството на Русенския университет, от община Русе и от фирми в региона.

Амбицията на 40-членния екип е да се състезава в категория Urban concept, в която ще покаже своя автомобил с водородно гориво. Изборът на категория не е случаен, защото според отбора водородът е горивото на бъдещето и създаването на такъв продукт отправя най-сериозни предизвикателства към участниците. Автомобилът HydRU бе показан пред публика по време на второто Иновативно младежко ЕКСПО изложение, проведено през месец май в Русенския университет.

Целият процес – от идейния проект до изработката на отделните детайли – е реализиран от студенти и докторанти на Русенския университет, с подкрепата на техни преподаватели. Стремежът на отбора при създаването на автомобила е да изработи атрактивна и запомняща се визия с внимание до най-дребните детайли. По отношение на техническите решения са търсени опростени, сигурни и безпроблемно работещи решения. В различните етапи на проекта са се включили около 40 души.

Русенският университет вече има опит в надпреварата за енергийно ефективни автомобили, но в различна категория – прототипи с електрическа батерия. Тази година за четвърти път студентският клуб „Автомобилист“ участва в състезанието, като болидът измина 360 километра с 1 киловатчас енергия на пистата в Лондон. В дебюта си през 2014 г. русенските студенти успяха да изминат 168,27 км, следващата година пропътуваха 213 километра, а равносметката от Лондон`2016 е двойно по-добър резултат – 409,5 километра с 1 киловатчас енергия.

GoTop