МИНИСТЪР ИГНАТОВ ДАДЕ СТАРТ НА ОБСЪЖДАНИЯТА НА УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПОДГОТОВКА ЗА ЧУЖДИ ЕЗИЦИ НА УЧЕНИЦИТЕ ОТ ІІ ДО VІІ КЛАС

МИНИСТЪР ИГНАТОВ ДАДЕ СТАРТ НА ОБСЪЖДАНИЯТА НА УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПОДГОТОВКА ЗА ЧУЖДИ ЕЗИЦИ НА УЧЕНИЦИТЕ ОТ ІІ ДО VІІ КЛАС

На 24 септември 2012 г. в „София Принцес Хотел”, министърът на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов откри Кръгла маса, с която се слага началото на публично обсъждане на проекти на учебните програми по чужди езици за задължителна подготовка на учениците в начален и в прогимназиален етап на обучение.

Министър Игнатов се обърна с благодарност към всички, към „тази огромна армия от учители, университетски преподаватели и експерти”, активно участвали в подготовката на проектите на учебните програми с думите: „Проектът за чуждоезиково обучение е изключително важен, защото усъвършенстването на умението на българските граждани да комуникират е изключително важно”. В тази посока са изготвени и новите учебни програми, чрез които се върви към олекотяване и по-прагматично обучение, в което 60 % от темите са за нови знания и 40 % – за затвърждаване на знанията. Важността на темата за обучението по чужди езици, според министър Игнатов, се обуславя и от факта, че светът, в който живеем, е отворен и динамичен и успехът на всеки зависи от способността му да общува без граници. Като пример той посочи постиженията на нашите ученици и най-вече студентите ни, които са граждани на света, благодарение на изключителните си комуникативни умения. „Решителният успех за България ще дойде когато отворим душите си, преодолеем страховете и придобием наистина компетентности да можем нормално да комуникираме, да излагаме своите мисли и идеи, да защитаваме тези собствени позиции и интереси и интересите на страната ни”, каза в заключение министър Игнатов и пожела успех на конференцията.
Основната цел на разработените единни учебни програми за шестте основни езика – английски, испански, италиански, немски, руски и френски е чрез прагматично и постепенно овладяване на чуждия език да се придобият много добри говорни комуникативни умения.

При изготвянето на проектите на учебните програми по всички учебни предмети за ІІ -VІІ клас са спазени основните принципи, залегнали в новия проектозакон.

Постигнати са «олекотяване» и осъвременяване на учебното съдържание;

Включени са до 60% теми за нови знания и до 40% теми за упражнения и за практическо прилагане на знанията;

Даден е превес на очаквани резултати, които са предпоставка за придобиване на умения за учене през целия живот;

Включване на ключовите компетентности, препоръчани от Европейската референтна рамка и заложени също в проекта на Закона за предучилищното и училищното образование.
Очакваните резултати за началния и за прогимназиалния етап са приведени в съответствие с Общата европейска езикова рамка, като в края на началния етап езиковите компетентности на учениците са обвързани с ниво А1, а в края на прогимназиалния – с ниво А2.

С олекотяването и по-равномерното разпределяне на граматиката, с активното използване на ИКТ в конкретната урочна дейност и въвеждането на интегрирани елементи или рубрики за културата на съответната страна дейностите при обучението по чужд език са значително разнообразени и интересни за учениците.

Като задължителен елемент от обучението се въвежда работа по проект с цел да се стимулира и развива инициативността, креативността, критичното мислене и въображението на учениците.
Кръглата маса се организира по проект BG051PO001-3.1.04 „Подобряване на качеството на общото образование”- „За по-качествено образование” на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ , съфинансиран от Европейския социален фонд на ЕС, чрез който се предприеха стъпки за синхронизиране на целия образователен пакет от документи с новата структура на средното образование, заложена в Проекта на Закон за предучилищното и училищното образование.

Файлове

Споделете

GoTop