ЗАМ.-МИНИСТЪР ВАНЯ КАСТРЕВА: АКО НИЕ ПОДХОЖДАМЕ С НЕДОВЕРИЕ КЪМ УЧИЛИЩЕТО, НЯМА КАК ДЕЦАТА НИ ДА ИМАТ ДРУГО ОТНОШЕНИЕ

Начало » Последни публикации

14.09.2014

„Ако ние продължаваме да подхождаме с недоверие и с негативизъм към училището като институция и към всички, които работят за тази система, няма как децата ни да имат друго отношение“. Това каза заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева в предаването „Тази неделя“ по bTV на 14 септември 2014 г. „Ако продължаваме да даваме негативните оценки, а не да стимулираме децата ни, защото за мен е важно на едно дете да се покаже къде е неговата силна страна и да бъде добре оценено за всяка добра стъпка, която то направи, това зависи от учителя. Това зависи и от родителя обаче“, допълни тя.

По повод четенето и грамотността Ваня Кастрева заяви, че „досега никога не е говорено за стратегия за насърчаване на четенето и съответно ограмотяването, а това е един важен проблем. А когато говорим за стратегия се има предвид, че говорим за дългосрочни планове, в които са ангажирани не само институцията училище и Министерство на образованието и науката, а това са процеси, които касаят цялото общество, и ако ние наистина не мислим дългосрочно и не надграждаме всичко това, което сме постигнали, не можем да мислим за положителни резултати“.

„За всички е важно, и за родителя е важно, да знае къде е неговото дете, какви са силните му страни и къде трябва повече да се развие“, допълни заместник-министър Ваня Кастрева.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Портал за наука
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всички деца“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Не си сам
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“