МИНИСТЪР КУНЕВА: ЕДИН ОТ КЛЮЧОВЕТЕ ЗА ПРОБЛЕМА С ОТПАДАНЕТО НА ДЕЦА ОТ УЧИЛИЩЕ Е ПОВЕЧЕ УСИЛИЯ В ПРЕДУЧИЛИЩНИЯ ЕТАП

Начало » Последни публикации

14.05.2016

Един от ключовете за решаване на проблема с отпадането на деца от училище е да се полагат повече усилия в предучилищния етап, особено за онези деца, за които българският език не е майчин. Това заяви в Русе пред журналисти вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева.

Ранното отпадане от училище е един от най-сериозните проблеми, категорична бе тя. Най-често говорим за деца от етнически малцинства, които влизат в училище без да могат да говорят български. За едно дете това е голямо лично предизвикателство и често травма - да бъде обект на подигравки или да не разбира какво става около него. Затова и стимулът да остане в системата е много малък. Не можем да си затваряме очите пред този проблем. Тези деца порастват и рискуват маргинализация и изключване от трудовия пазар, посочи вицепремиерът.

По думите й ранното отпадане от образователната система е предизвикателство за икономиката и социалната система на България и представлява огромна загуба на човешки потенциал. Никой не може да ме убеди, че сред тези деца няма изключително сръчни и талантливи хора, които, ако имат условия да се развиват, биха постигнали много.

Министър Кунева бе категорична, че проблемът се разглежда сериозно от МОН и заляга в готвените от министерството държавни образователни стандарти. Няма да абдикираме от тази отговорност, категорична бе тя.

 

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“