МИНИСТЪР КУНЕВА: ЕДИН ОТ КЛЮЧОВЕТЕ ЗА ПРОБЛЕМА С ОТПАДАНЕТО НА ДЕЦА ОТ УЧИЛИЩЕ Е ПОВЕЧЕ УСИЛИЯ В ПРЕДУЧИЛИЩНИЯ ЕТАП

Начало » Последни публикации

14.05.2016

Един от ключовете за решаване на проблема с отпадането на деца от училище е да се полагат повече усилия в предучилищния етап, особено за онези деца, за които българският език не е майчин. Това заяви в Русе пред журналисти вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева.

Ранното отпадане от училище е един от най-сериозните проблеми, категорична бе тя. Най-често говорим за деца от етнически малцинства, които влизат в училище без да могат да говорят български. За едно дете това е голямо лично предизвикателство и често травма - да бъде обект на подигравки или да не разбира какво става около него. Затова и стимулът да остане в системата е много малък. Не можем да си затваряме очите пред този проблем. Тези деца порастват и рискуват маргинализация и изключване от трудовия пазар, посочи вицепремиерът.

По думите й ранното отпадане от образователната система е предизвикателство за икономиката и социалната система на България и представлява огромна загуба на човешки потенциал. Никой не може да ме убеди, че сред тези деца няма изключително сръчни и талантливи хора, които, ако имат условия да се развиват, биха постигнали много.

Министър Кунева бе категорична, че проблемът се разглежда сериозно от МОН и заляга в готвените от министерството държавни образователни стандарти. Няма да абдикираме от тази отговорност, категорична бе тя.

 

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“