МИНИСТЪР КУНЕВА ОТКРИ УЧЕБНАТА ГОДИНА В 22. СРЕДНО УЧИЛИЩЕ „Г.С.РАКОВСКИ"

Начало » Последни публикации

15.09.2016

Искам днес не просто да ударя звънеца за начало на учебната година, но и да ударя голямата камбана, която ще ни събуди за това какво ни предстои в образованието в следващите 20 години. Ако искаме да имаме силна държава и нация, образованието е на първо място. Това заяви при откриването на учебната година в столичното 22. Средно училище "Г.С.Раковски" вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева.

Заедно сме и няма да допусна нацията да не стои зад вас, защото образованието е национална задача. Годината няма да е лека, но като успеем, ще сме успели в най-важното. Така вицепремиерът се обърна към учителите, а на учениците пожела да намират удоволствие в ученето и да се научат да побеждават.

Не можем да отлагаме дълго чакани промени в нашата образователна система. Трябва да запазим вдъхновението от този ден през цялата година, каза още вицепремиерът. Успяхме да наваксаме закъснение от 6 месеца. Сега имаме учебник по история, всички учебници са пристигнали в класните стаи, днес продължава тяхното раздаване. Няма да има смяна по средата на годината, посочи по-рано през деня Кунева пред БНТ.

Тя обясни, че броят на учителите, които все още липсват е много по-малък от този през август месец, като годината ще бъде ресурсно обезпечена чрез наемането на пенсионирани учители – процес, който може да започне след 15 септември. До днес не са заети 80 бройки за учители за целодневно обучение в училищна група. Свободни са още 68 места за начални учители, 63 за преподаватели по английски език, 48 - за възпитатели в общежития и 36 за ресурсни учители, цитира данни тя. Кунева обаче предупреди, че освен учители в училищата, липсват и други педагогически специалисти като учителите в детските градини, хореографи, логопеди, психолози и тн.

Вицепремиерът обяви, че министерството на образованието и науката, заедно с министерството на здравеопазването ще търсят начини да се засили контролът върху медицинските бележки, които учениците  представят за извинения на отсъствията. Трябва да сме сигурни, че са взети всички мерки, за да се пресече порочната практика с фалшиви медицински бележки. Тя уточни, че това може да стане чрез поставяне на изискване бележките да са съпроводени от амбулаторен лист, каквато практика има вече в някои училища.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“