1700 СЕДМОКЛАСНИЦИ РЕШАВАТ ТЕСТ ПО ИСТОРИЯ

Начало » Последни публикации

23.06.2021

Хиляда и седемстотин седмокласници от 78 училища в страната решават днес тест по история и цивилизации. Резултатите им няма да се оформят като оценка. Те са база за изследване, което ще установи доколко са постигнати заложените цели в новите учебни програми.

Сегашните седмокласниците са участвали в проучването и през учебната 2018/2019 г., когато са били в пети клас. Идеята е да се проследи напредъкът на едни и същи ученици при формирането и развиването на умения и ключови компетентности в прогимназиален етап. През 2020 г. заради пандемията тестът се проведе само в 38 училища.

В изследването е включена извадка от ученици с различен успех, от различни видове училища в различни по големина и географско разположение населени места. Целта е да се получат национално представителни резултати, а не да се измерват постижения на отделни ученици, училища или региони.

Тестът по история и цивилизации за седмокласниците е с продължителност 50 минути. Оценяването на задачите със свободен отговор се извършва в Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование към МОН.

Анализът на резултатите ще бъде изготвен до края на септември т.г. Чрез него ще се проследи натрупването на специфични умения за учебния предмет, придобиването на ключови компетентности с акцент върху функционалната грамотност на учениците. Мониторингът ще помогне за прилагането на политики и мерки, които са насочени към подобряване на качеството на образованието по история и цивилизации.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Портал за наука
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всички деца“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Не си сам
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“