МИНИСТЪР КУНЕВА ПРИЕ ПЕТИЦИЯТА ЗА ИЗУЧАВАНЕ НА ТОТАЛИТАРИЗМА В СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА

Начало » Последни публикации

11.03.2016

Министърът на образованието и науката Меглена Кунева прие депутата Методи Андреев, който й връчи петицията на политици, депутати, държавници и учени с искане в училищата задължително да се изучава тоталитарният режим на XX век в Европа и престъпленията на  комунизма в България.

Тоталитаризмът в България след 1944 г. и сега се изучава по история в горните класове, но всичко зависи от учителите и начина на преподаване. В момента разработваме програмите за горните класове според новия Закон за предучилищното и училищното образование. Моето виждане е, че този период може да се изучава не само в часовете по история, но и по литература – например творчеството на Георги Марков, каза министър Кунева. Според нея новият закон дава много свобода на учителите да избират не само темите, но и начина, по който да предадат интересно и достоверно материала на учениците си.

Нашето искане е в новите учебни програми да се отдели достатъчно място за най-близката история на България и обективно да се изучават тоталитарните режими през миналия век така, както е в страните от бившия социалистически лагер, каза Методи  Андреев.

Зам.-министърът на образованието и науката Диян Стаматов увери присъстващите, че всички проекти на учебни програми за първия гимназиален етап, когато ще се изучава тоталитаризмът, ще бъдат представени за широко обществено обсъждане и всяко мнение на специалистите ще бъде взето под внимание.

Петицията е под патронажа на президента Росен Плевнелиев, подписана е от  вицепрезидента Маргарита Попова, 103-ма депутати, както и от българските евродепутати с изключение на тези от БСП и на Николай Бареков.

На срещата с министър Меглена Кунева присъстваха Румяна Коларова – съветник на президента, депутатът от ГЕРБ Антон Долапчиев, проф. Евелина Келбечева, историкът Ангел Николов и журналистът Христо Христов.

 

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“